CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

jum kita tengok sapa yang kena?

website-hit-counters.com
Website counter from www.website-hit-counters.com .

Thursday, May 7, 2009

hmmmmmmmm...

dah bberapa hari ini aku cari responden tok kajian pensyarah aku...
penat owh....terlampau penat...
tak sangka keja ni penat....p berbaloi...koz dapat meningkatkan kemahiran komunikasi dengan orang ramai....

sepanjang aku wat keja ni....dah banyak orang aku perhatikan...
mcm2 ragam....
hmmmmm....
sedeh gak tengok.....
bukan apa...kajian ini sal orang yang berpendaptan rendah...
so...bila da mengenalpasti responden...mula lah mencari...
mencari golongan yg berpendapatan rendah adalah amat payah...
susah juga....
ada di antara orang yang tak mahu bagi kerjasama...p nak wat mcm mana...tu da jadi adat dalam mencari responden...

dlm mencari responden...kita tidak boleh memaksa mereka utk menjawab...
apa yang dorang jwb...tu lah jwpn kita...
memaksa responden untuk menjawab adalah melanggar etika dalam field research...
hmmmmmmmmmm....

nak dijadikan ceta....sepanjg aku menemuramah dorang2 ni...
aku terkejut besar....rupa2nya banyak lagi masyarakat kita yang berpendapatan rendah... dan dengan keadaan skrg....ramai di antara mereka mengalami masalah kewangan...

betapa kesian...sampai aku terasa nak menitiskan air mata...
terasa ada perubahan riak wajah yang asalnya gembira menjadi sedih...
tak sanggup aku....

hmmmmmmmm.....

dunia oh dunia...

http://peanutbutter-world.blogspot.com/

0 comments: